ÚNAVA A JEJÍ ČASTÉ PŘÍČINY


Mnohým z Vás se jistě stalo, že jste se necítili ve své kůži či na Vás dolehla únava. To by nebylo tak špatné. Každý si toto už zažil.  Varovným signálem ale již je, pokud se tak cítíte dlouhodobě. Je dobré umět se včas zastavit. Dnešní doba je velmi hektická, a tak často jedeme na plný plyn, přesahujeme hranice svých sil, přetěžujeme se a neumíme se zastavit a odpočívat.

Pokud již ráno vstáváte a necítíte se odpočatí, je dobré popřemýšlet, co můžete udělat jinak, abyste se lépe cítili. Často to znamená odejít ze zaměstnání nebo opustit nevyhovující vztah. Posílit imunitu, vzít si dovolenou. Důležité je dojít do bodu, kdy si uvědomíte, že je zapotřebí  změnit styl života. Předcházet vyčerpání je možné. A to tak, že budete během dne odpočívat.

Myslet na sebe není sobecké. Je to přirozené a potřebné pro znovu načerpání nových sil.

Pak můžete nadále fungovat, pracovat, soustředit se na podstatné a podávat dobré výkony.

A tak poslouchejte své tělo, které Vám dává jasný signál: STOP - ZASTAV SE - ODPOČIŇ SI.


ČASTÉ PŘÍČINY ÚNAVY

📌 Náročné zaměstnání fyzicky i mentálně
📌 Dlouhodobý škodlivý stres, oslabení imunity
📌 Nemoci akutní, chronické, autoimunitní
📌 Nekvalitní spánek a jeho nedostatek
📌 Nedostatečná či nevyvážená strava
📌 Nedostatek živin a minerálů - toxiny v těle
📌 Stav psychiky - úzkost, panika, deprese aj
📌 Syndrom vyhoření - citové a mentální vyčerpání
📌 Anémie - porucha tvorby červených krvinek

📌 Sportovní zátěž - závody, maratony


CO MŮŽETE UDĚLAT

☑️ Snažte se nepřetěžovat. Poslouchejte signály Vašeho těla.
☑️ Více odpočívejte. Eliminujte stres. Choďte do přírody.
☑️ Ventilujte své emoce. Odejděte z nevyhovujících situací.
☑️ Nepodporujte psychické upíry Vaší energií.
☑️ Dělejte si malé radosti. Více se smějte.
☑️ Věnuje tělu péči a to nejen stravou, ale i masáží,
vitamíny, láskou k sobě. Relaxujte. Udržujte kvalitní vztahy.
☑️ Dopřejte si dovolenou. Poslouchejte oblíbenou hudbu.
☑️ Svěřte se případně do rukou odborníka.